FAQ

Här kan du läsa vanliga frågor och svar om ansökningssystemet. 

Jag kan inte logga in

Jag kan inte logga in med mitt gamla användarnamn, varför?

Ange samma e-postadress som du använt tidigare när du skapar ditt nya konto för att få tillgång till dina gamla ansökningar och utkast. 

Från och med ansökningsomgång 2013:2 har Musikverket en ny typ av inloggning till ansökningssystemet. Därför måste du skapa ett nytt konto även om du har sökt ekonomiskt projektstöd tidigare under 2011-2012 och 2013:1. 

Om du ändå har problem med inloggningen, kontakta fragor@musikverket.se

Senast ändrad 7:e januari 2016

Mitt användarnamn fungerar inte?

Användarnamn är detsamma som den e-post du har angett när du registrerat ditt nya konto. 

Senast ändrad

Jag har glömt mitt lösenord

Gå till fliken Konto och välj "Nytt lösenord". Lösenordet skickas direkt till din mailadress.

Senast ändrad 23:e augusti 2017

Skapa konto / användare

Mitt val av lösenord godtas inte, varför?

Lösenordet måste bestå av minst 6 tecken och innehålla minst en stor och en liten bokstav samt en siffra. Tillåtna tecken är A–Z, a–z och 0–9.

Senast ändrad 7:e januari 2016

Jag har sökt ekonomiskt projektstöd hos er tidigare och vill komma åt mina gamla ansökningar. Hur gör jag?

När du skapar ett nytt konto så ska du ange den e-postadress som du använt dig av i tidigare ansökningsomgång. 

Senast ändrad 23:e augusti 2017

Varför måste jag skapa ett nytt konto när jag har sökt projektstöd från Musikverket tidigare?

Det krävs att e-postadressen du anger för ditt konto är aktiv eftersom aviseringar och meddelanden skickas till den adress du har registrerat. 

Om du har bytt e-postadress men ändå vill ha tillgång till dina gamla ansökningar, ta kontakt med Musikplattformen via mail fragor@musikverket.se

Senast ändrad 7:e januari 2016

Finns mina utkast från tidigare omgångar kvar?

Nej, Musikverket rensar alla utkast efter varje avslutad ansökningsomgång för att undvika överbelastning i systemet. Se därför till att spara dina utkast på din egna dator om du vill ha dem kvar. Skulle du behöva en gammal ansökan kontakta oss på fragor@musikverket.se så hjälper vi dig.

Senast ändrad 23:e augusti 2017

Mina sidor

Varför kan jag inte se fliken "Mina sidor"?

För att få tillgång till "Mina sidor" måste du först logga in. Om du inte redan har ett konto, skapar du ett under fliken Konto

Senast ändrad 30:e september 2016

Jag loggas ut från "Mina Sidor", varför?

Efter en viss tid av inaktivitet går tiden för din inloggning ut. Gå tillbaka till startsidan och logga in igen. Detta påverkar inte dina senaste ändringar i ansökningsformuläret. 

Senast ändrad 21:e augusti 2013

Jag har gjort min ansökan och skickat in den. Hur ser jag att den har kommit in till er?

Gå till fliken "Mina Sidor"
Klicka på den blå länken "Skapa och redigera din ansökan" i sidhuvudet.
I vänster kolumn finns sedan dina sparade ansökningar
Du kan också gå direkt till http://ansok.musikverket.se/

Senast ändrad 30:e september 2016